ITlahendused lähiajaloost - elus ja surnud



Pong.

Kuulen kuidas kõrvaltoas mu naaber karjub "He is one hit!!!". Poiss mängib arvutis oma sõpradega Call of Dutyt, samal ajal kirjutades teisel monitoril oma vanematega kuidas tal koolis läks. Samal hetkel plaanin mina oma sõpradega, et millist mängu me täna mängima hakkame - Dota, Counter-Strike või hoopiski ühe ringi Starcrafti. 
Tänapäeva mängud muutuvad aina nõudlikumaks ja tahavad kasutajalt võimsaid arvuteid, et nii kiirelt jooksutada. Samas mäng nagu Pong ei vaja jooksutamiseks põhimõttelist enam mingit võimsust - saab ka juba ka nutikamate külmkappide LCD displayl nad mängitud.

Kui Pong ilmavalgust nägi, oli see saadaval vaid suletud uste taga hiigelsuurtel ja hirmkallitel laboriarvutitel. Pongi sai ka kahekesti mängida ühe arvutitaga. Kui aga nüüdseks vaadata mängude ja võimaluste arengut, võid sa mõne hetkega paaris olla täiesti suvalise inimesega teisel pool ookeani, saada temaga parimateks veebisõpradeks. 
Vahel tasub mõelda, et kust mängud tulid ja kuhu edasi on võimalik minna.

"Ääre-lõikega kaardid"



Kui veel pilvepõhiseid andmesalvestusi polnud loodud, asendasid neid "Ääre-lõikega kaardid". Kaardid sisaldasid endas väikeses koguses andmeid, mida sorteerida sai neid teatudviisi augustades. Just tänu aukudele leiti üles vajalik info, näiteks firmades, et kes tegeles mingi osakonnaga aga millegi tõttu ei saanud neid ikkagi ühte patta panna. 

Tänapäeval asendavad kaarte näiteks Google Drive, Dropbox, Onedrive jt. Pilves on neid kerge jagada ja kättesaadavus on laialdane.


Comments

Popular posts from this blog

Virginia Shea 10 käsust

Uus meedia vs "vana"

IT proff vs IT Noob(?) 8.nädal.